دسته
آرشیو
آمار وبلاگ
تعداد بازدید : 7445
تعداد نوشته ها : 9
تعداد نظرات : 0
Rss
طراح قالب
GraphistThem253
الامام الرضا (ع):

روانیست هیح مسلمانی  مسلمان دیگری را بترساند

از حمله حقوق میهمان ان است که او را از محلس خود تا در منزل همراهی کنی
دسته ها :
1387/8/20 18:29
 وَ إِذا تَوَلَّى سَعى‏ فِی الْأَرْضِ لِیُفْسِدَ فِیها وَ یُهْلِکَ الْحَرْثَ وَ النَّسْلَ ..این دومین کار طاغوت است که در بالا گفته شد مراد از «تولى» ظاهرا حکومت و سرپرستى است، به نظر مى‏آید: طاغوت گاهى براى مطامع خود اقتصاد و نسل را به فساد و تباهى مى‏کشد، گذشته از این چون کارش مطابق عقل و انصاف نیست نتیجه‏اش جز فساد نمى‏تواند باشد، چنگیزهاى نوعى و یزیدهاى هر زمان، و استعمارگران آدمخوار و ثروت طلب جز تباه و فساد چه کرده‏اند و چه مى‏کنند؟!! وَ اللَّهُ لا یُحِبُّ الْفَسادَ چون خدا فساد را دوست ندارد، مفسد را نیز دوست نمى‏دارد، عمل چنین شخص نشان مى‏دهد سخنش نیز باطل و بى‏اعتبار است.این دومین کار طاغوت است که در بالا گفته شد مراد از «تولى» ظاهرا حکومت و سرپرستى است، به نظر مى‏آید: طاغوت گاهى براى مطامع خود اقتصاد و نسل را به فساد و تباهى مى‏کشد، گذشته از این چون کارش مطابق عقل و انصاف نیست نتیجه‏اش جز فساد نمى‏تواند باشد، چنگیزهاى نوعى و یزیدهاى هر زمان، و استعمارگران آدمخوار و ثروت طلب جز تباه و فساد چه کرده‏اند و چه مى‏کنند؟!! وَ اللَّهُ لا یُحِبُّ الْفَسادَ چون خدا فساد را دوست ندارد، مفسد را نیز دوست نمى‏دارد، عمل چنین شخص نشان مى‏دهد سخنش نیز باطل و بى‏اعتبار است.206- وَ إِذا قِیلَ لَهُ اتَّقِ اللَّهَ أَخَذَتْهُ الْعِزَّةُ بِالْإِثْمِ ....این صفت سوم طاغوت که در مقابل ناصحان عکس العمل نشان مى‏دهد                        تفسیر أحسن الحدیث، ج‏1، ص: 376 در حالات عبد الملک مروان طاغوت بنى امیه نقل کرده‏اند که بالاى منبر در مدینه گفت: به خدا قسم هر که مرا بعد از این امر به تقوى کند گردنش را خواهم زد.اگر «بالاثم» مفعول «اخذته» باشد منظور آنست که: قدرت و توانایى او را در مقابل امر به معروف به گناه وا مى‏دارد و گناه بالاى گناه مى‏کند، ممکن است باء براى سبب باشد یعنى: چون گفته شود از خدا بترس، توانایى و خودبینى او را مى‏گیرد (عربده مى‏کشد ناسزا مى‏گوید، توهین مى‏کند) این عکس العمل در اثر گناهان است که مرتکب شده و قلب او را تیره کرده است.207- وَ مِنَ النَّاسِ مَنْ یَشْرِی نَفْسَهُ ابْتِغاءَ مَرْضاتِ اللَّهِ وَ اللَّهُ رَؤُفٌ بِالْعِبادِ.این گروه دوم از مردم است در مقابل گروه اول، «یشرى» به معنى فروختن مى‏باشد، یعنى از جمله مردم کسى است که وجود خویش را براى رسیدن به رضاى خدا بذل مى‏کند رضاى خدا در نظر او چنان مهم و با ارزش است که در راه آن حتى از بذل جان دریغ ندارد، در بسیارى از آیات قرآن در وصف مؤمنان واقعى گفته شده که وجود و اموال خود را در رضاى خدا بذل مى‏کنند:این دومین کار طاغوت است که در بالا گفته شد مراد از «تولى» ظاهرا حکومت و سرپرستى است، به نظر مى‏آید: طاغوت گاهى براى مطامع خود اقتصاد و نسل را به فساد و تباهى مى‏کشد، گذشته از این چون کارش مطابق عقل و انصاف نیست نتیجه‏اش جز فساد نمى‏تواند باشد، چنگیزهاى نوعى و یزیدهاى هر زمان، و استعمارگران آدمخوار و ثروت طلب جز تباه و فساد چه کرده‏اند و چه مى‏کنند؟!! وَ اللَّهُ لا یُحِبُّ الْفَسادَ چون خدا فساد را دوست ندارد، مفسد را نیز دوست نمى‏دارد، عمل چنین شخص نشان مى‏دهد سخنش نیز باطل و بى‏اعتبار است.206- وَ إِذا قِیلَ لَهُ اتَّقِ اللَّهَ أَخَذَتْهُ الْعِزَّةُ بِالْإِثْمِ ....این صفت سوم طاغوت که در مقابل ناصحان عکس العمل نشان مى‏دهد                        تفسیر أحسن الحدیث، ج‏1، ص: 376 در حالات عبد الملک مروان طاغوت بنى امیه نقل کرده‏اند که بالاى منبر در مدینه گفت: به خدا قسم هر که مرا بعد از این امر به تقوى کند گردنش را خواهم زد.اگر «بالاثم» مفعول «اخذته» باشد منظور آنست که: قدرت و توانایى او را در مقابل امر به معروف به گناه وا مى‏دارد و گناه بالاى گناه مى‏کند، ممکن است باء براى سبب باشد یعنى: چون گفته شود از خدا بترس، توانایى و خودبینى او را مى‏گیرد (عربده مى‏کشد ناسزا مى‏گوید، توهین مى‏کند) این عکس العمل در اثر گناهان است که مرتکب شده و قلب او را تیره کرده است.207- وَ مِنَ النَّاسِ مَنْ یَشْرِی نَفْسَهُ ابْتِغاءَ مَرْضاتِ اللَّهِ وَ اللَّهُ رَؤُفٌ بِالْعِبادِ.این گروه دوم از مردم است در مقابل گروه اول، «یشرى» به معنى فروختن مى‏باشد، یعنى از جمله مردم کسى است که وجود خویش را براى رسیدن به رضاى خدا بذل مى‏کند رضاى خدا در نظر او چنان مهم و با ارزش است که در راه آن حتى از بذل جان دریغ ندارد، در بسیارى از آیات قرآن در وصف مؤمنان واقعى گفته شده که وجود و اموال خود را در رضاى خدا بذل وَ إِذا تَوَلَّى سَعى‏ فِی الْأَرْضِ لِیُفْسِدَ فِیها وَ یُهْلِکَ الْحَرْثَ وَ النَّسْلَ ..این دومین کار طاغوت است که در بالا گفته شد مراد از «تولى» ظاهرا حکومت و سرپرستى است، به نظر مى‏آید: طاغوت گاهى براى مطامع خود اقتصاد و نسل را به فساد و تباهى مى‏کشد، گذشته از این چون کارش مطابق عقل و انصاف نیست نتیجه‏اش جز فساد نمى‏تواند باشد، چنگیزهاى نوعى و یزیدهاى هر زمان، و استعمارگران آدمخوار و ثروت طلب جز تباه و فساد چه کرده‏اند و چه مى‏کنند؟!! وَ اللَّهُ لا یُحِبُّ الْفَسادَ چون خدا فساد را دوست ندارد، مفسد را نیز دوست نمى‏دارد، عمل چنین شخص نشان مى‏دهد سخنش نیز باطل و بى‏اعتبار است.این دومین کار طاغوت است که در بالا گفته شد مراد از «تولى» ظاهرا حکومت و سرپرستى است، به نظر مى‏آید: طاغوت گاهى براى مطامع خود اقتصاد و نسل را به فساد و تباهى مى‏کشد، گذشته از این چون کارش مطابق عقل و انصاف نیست نتیجه‏اش جز فساد نمى‏تواند باشد، چنگیزهاى نوعى و یزیدهاى هر زمان، و استعمارگران آدمخوار و ثروت طلب جز تباه و فساد چه کرده‏اند و چه مى‏کنند؟!! وَ اللَّهُ لا یُحِبُّ الْفَسادَ چون خدا فساد را دوست ندارد، مفسد را نیز دوست نمى‏دارد، عمل چنین شخص نشان مى‏دهد سخنش نیز باطل و بى‏اعتبار است.206- وَ إِذا قِیلَ لَهُ اتَّقِ اللَّهَ أَخَذَتْهُ الْعِزَّةُ بِالْإِثْمِ ....این صفت سوم طاغوت که در مقابل ناصحان عکس العمل نشان مى‏دهد                        تفسیر أحسن الحدیث، ج‏1، ص: 376 در حالات عبد الملک مروان طاغوت بنى امیه نقل کرده‏اند که بالاى منبر در مدینه گفت: به خدا قسم هر که مرا بعد از این امر به تقوى کند گردنش را خواهم زد.اگر «بالاثم» مفعول «اخذته» باشد منظور آنست که: قدرت و توانایى او را در مقابل امر به معروف به گناه وا مى‏دارد و گناه بالاى گناه مى‏کند، ممکن است باء براى سبب باشد یعنى: چون گفته شود از خدا بترس، توانایى و خودبینى او را مى‏گیرد (عربده مى‏کشد ناسزا مى‏گوید، توهین مى‏کند) این عکس العمل در اثر گناهان است که مرتکب شده و قلب او را تیره کرده است.207- وَ مِنَ النَّاسِ مَنْ یَشْرِی نَفْسَهُ ابْتِغاءَ مَرْضاتِ اللَّهِ وَ اللَّهُ رَؤُفٌ بِالْعِبادِ.این گروه دوم از مردم است در مقابل گروه اول، «یشرى» به معنى فروختن مى‏باشد، یعنى از جمله مردم کسى است که وجود خویش را براى رسیدن به رضاى خدا بذل مى‏کند رضاى خدا در نظر او چنان مهم و با ارزش است که در راه آن حتى از بذل جان دریغ ندارد، در بسیارى از آیات قرآن در وصف مؤمنان واقعى گفته شده که وجود و اموال خود را در رضاى خدا بذل مى‏کنند:این دومین کار طاغوت است که در بالا گفته شد مراد از «تولى» ظاهرا حکومت و سرپرستى است، به نظر مى‏آید: طاغوت گاهى براى مطامع خود اقتصاد و نسل را به فساد و تباهى مى‏کشد، گذشته از این چون کارش مطابق عقل و انصاف نیست نتیجه‏اش جز فساد نمى‏تواند باشد، چنگیزهاى نوعى و یزیدهاى هر زمان، و استعمارگران آدمخوار و ثروت طلب جز تباه و فساد چه کرده‏اند و چه مى‏کنند؟!! وَ اللَّهُ لا یُحِبُّ الْفَسادَ چون خدا فساد را دوست ندارد، مفسد را نیز دوست نمى‏دارد، عمل چنین شخص نشان مى‏دهد سخنش نیز باطل و بى‏اعتبار است.206- وَ إِذا قِیلَ لَهُ اتَّقِ اللَّهَ أَخَذَتْهُ الْعِزَّةُ بِالْإِثْمِ ....این صفت سوم طاغوت که در مقابل ناصحان عکس العمل نشان مى‏دهد                        تفسیر أحسن الحدیث، ج‏1، ص: 376 در حالات عبد الملک مروان طاغوت بنى امیه نقل کرده‏اند که بالاى منبر در مدینه گفت: به خدا قسم هر که مرا بعد از این امر به تقوى کند گردنش را خواهم زد.اگر «بالاثم» مفعول «اخذته» باشد منظور آنست که: قدرت و توانایى او را در مقابل امر به معروف به گناه وا مى‏دارد و گناه بالاى گناه مى‏کند، ممکن است باء براى سبب باشد یعنى: چون گفته شود از خدا بترس، توانایى و خودبینى او را مى‏گیرد (عربده مى‏کشد ناسزا مى‏گوید، توهین مى‏کند) این عکس العمل در اثر گناهان است که مرتکب شده و قلب او را تیره کرده است.207- وَ مِنَ النَّاسِ مَنْ یَشْرِی نَفْسَهُ ابْتِغاءَ مَرْضاتِ اللَّهِ وَ اللَّهُ رَؤُفٌ بِالْعِبادِ.این گروه دوم از مردم است در مقابل گروه اول، «یشرى» به معنى فروختن مى‏باشد، یعنى از جمله مردم کسى است که وجود خویش را براى رسیدن به رضاى خدا بذل مى‏کند رضاى خدا در نظر او چنان مهم و با ارزش است که در راه آن حتى از بذل جان دریغ ندارد، در بسیارى از آیات قرآن در وصف مؤمنان واقعى گفته شده که وجود و اموال خود را در رضاى خدا بذل مى‏کنند
دسته ها :
1387/8/18 23:38
در کتاب کافى عبد الاعلى مولى آل سام روایت کند که: خدمت حضرت صادق علیه السلام عرض کردم: «قل اللّهمّ مالک الملک تؤتى الملک من تشاء و تنزع الملک ممّن تشاء» الیس قد اتى اللّه عزّ و جلّ بنى امیّة الملک قال: لیس حیث تذهب الیه. انّ اللّه عزّ و جلّ اتانا الملک و اخذته بنو امیّة، بمنزلة الرّجل یکون له الثّوب فیأخذه الاخر فلیس هو للّذى اخذه «1»: آیا نیست که خداوند                        تفسیر اثنا عشری، ج‏2، ص: 56عز و جل داده است بنى امیه را ملک؟ حضرت فرمود: چنین نیست که گفتى، خداوند عز و جل ما را عطا فرموده ملک، و بنى امیه آن را گرفتند و غصب کردند مانند شخصى که جامه‏اى خاصّه او باشد و دیگرى آن را بگیرد پس آن جامه متعلق نیست به آن گیرنده.تتمه: خیلى جاى تعجب است از جماعتى که گویند: ملک دنیا به امر خدا باشد، به هر که خواهد عنایت فرماید اما ملک دین که امامت است به دست ما باشد، به هر که مى‏خواهیم مى‏دهیم! و این غایت بى‏انصافى بلکه مرتبه‏اى از گمراهى است. بنابراین ملک دنیائى امامت، بنابر نص قرآنى که متصف باشد به عظمت در آیه کریمه «وَ آتَیْناهُمْ مُلْکاً عَظِیماً» و ملک آخرتى که متّصف باشد به کبیر در آیه «وَ إِذا رَأَیْتَ ثَمَّ رَأَیْتَ نَعِیماً وَ مُلْکاً کَبِیراً» هر دو، نامزد حضرت امیر المؤمنین و اولاد معصومین آن سرور علیهم السلام است. و آیه «تُؤْتِی الْمُلْکَ مَنْ تَشاءُ» اشاره به این ملک است، و آیه «تَنْزِعُ الْمُلْکَ مِمَّنْ تَشاءُ» اشاره است به آنکه لا یَنالُ عَهْدِی الظَّالِمِینَ. «1»وَ تُعِزُّ مَنْ تَشاءُ: و ارجمند و سر افراز مى‏سازى هر که را خواهى به سبب نور ایمان و معرفت، مانند انبیاء و اولیاء و مؤمنین، وَ تُذِلُّ مَنْ تَشاءُ: و خوار و بى‏مقدار مى‏گردانى هر که را خواهى به سبب کفر و گمراهى، مانند کفار و منافقین و معاندین.تنبیه: مفسرین را در این آیه شریفه وجوهى است:1- مراد، اعزاز به سبب ایمان و طاعت، و اذلال به جهت کفر و معاصى است.2- اعزاز مؤمن، به تعظیم ثنا و مدح در دنیا، و به ثواب عظیم در آخرت و اذلال کافر، در دنیا به کشتن و اسیرى و جزیه، و در آخرت به عذاب الیم و عقاب جحیم.                        تفسیر اثنا عشری، ج‏2، ص: 573- مراد عزت، نبوت حضرت محمد صلّى اللّه علیه و آله و سلّم و امامت آل مطهر آن سرور و مراد ذلت، محرومى دشمنان ایشان از این منزلت.

4- مراد اعزاز و تعظیم حضرت محمد و آل محمد صلوات اللّه علیهم اجمعین به ذکر و صلوات و بقاى اسماء و آثار ایشان است در عالم، و در آخرت به رفعت منزلت و قبول شفاعت و قرب حضرت عزت و مراد از اذلال، خذلان دشمنان و قطع نسل و آثار ایشان و انهدام شخصیت آنان با کثرت شوکت و ثروت ایشان، از بنى امیه و مروانیه و عباسیه و غیر آنها، و در آخرت به ذلت عذاب و شدت عقاب گرفتار باشند

دسته ها :
1387/8/18 17:29
X